Er ontstaat een klacht. De familie wie onderstaand bericht met u wilt delen heeft de klacht ingediend en de stappen gevolgd die ze horen te volgen. De zorgverlener bleek geen klachtenregeling te hebben en de opdrachtgever liet lang op reactie wachten. De familie kwam bij Klachtenportaal Zorg terecht en we konden niet anders dan alles doen om ze bij te staan.

Familie: “bedankt voor het delen van uw ervaring met Klachtenportaal Zorg, en veel sterkte, rust en liefde toegewenst”

De ervaring van familie met een klacht over zorg: 

Bij dezen wil ik alle ZZP-ers vragen eens te kijken naar hun zakelijke administratie. Totdat zich een klacht voordoet is menig ZZP-er er niet van op de hoogte dat zij zelf een klachtenregeling dienen te hebben en weten vaak ook niet wat het belang van een goede klachtenregeling is.

Klachtenportaal Zorg kan u daarin ondersteunen en een klacht zo goed mogelijk behandelen. Wij zijn bij Klachtenportaal Zorg terecht gekomen nadat er een toch wel groot probleem was ontstaan in de zorg voor mijn moeder en de zorgverstrekker(ZZP-er).

Wij hadden gedacht dit op te lossen met de opdrachtgever (het zorgkantoor) van deze ZZP-er, maar helaas werd het probleem steeds groter en groter.

Als een klacht niet(goed) wordt behandeld ben je machteloos, verdrietig, boos, wanhopig, we hebben een nare tijd achter de rug.

Door het lange wachten op antwoord en het gevoel niet serieus genomen te worden zijn wij verder gaan zoeken. We hebben een uitgebreide brief geschreven, met daarin alle gebeurtenissen naar diverse instanties verstuurd. Klachtenportaal Zorg was diegene waarvan meteen met een reactie terug kwam.

Eindelijk, mijn verhaal werd serieus genomen en bovendien wist ik nu wat de vervolgstappen werden en konden gaan worden. Klachtenportaal Zorg heeft meteen actie ondernomen.

Waar wij al maanden mee aan de slag waren werd nu ondersteund door Klachtenportaal Zorg. Dit was volledig naar onze wens en er kwam weer een stukje hoop tevoorschijn. Dit was voor ons een uitkomst gewoon omdat je, je verhaal goed kon doen en zo weer wat kracht kon verzamelen om door te gaan.

Helaas heeft mijn moeder de strijd verloren en zullen wij dit zonder haar maar vooral voor haar nog zeker tot een oplossing gaan brengen.

De gesprekken met het zorgkantoor zijn in het bijzijn van Klachtenportaal Zorg zeer goed verlopen. Goede voorbereiding en vertrouwen zijn heel belangrijk in dit soort situaties.

Ook na de gesprekken hebben wij nog contact met Klachtenportaal Zorg. De zaak ligt nu in handen van de inspectie voor gezondheidszorg.

Het zou mooi zijn, Klachtenportaal Zorg bij u onder de aandacht te brengen en zo vervelende gebeurtenissen te kunnen voorkomen.

ajax-loader