Onze klachtenregelingen:

Kwalitatief goede, toegankelijke èn betaalbare klachtenregelingen. Met ervaren en bekwame klachtenfunctionarissen, klachtencommissies en een erkende geschillencommissie. Professioneel èn persoonlijk.

Klachtenportaal Zorg (KPZ) is de onafhankelijke klachtenregeling voor zzp-ers en kleinschalige zorgvoorzieningen. Met meer dan 10 jaar ervaring en kennis in het voeren van klachtenprocedures in de zorg.

Lees hieronder meer over onze visie, ons team en hoe we worden beoordeeld.

4,3

/ 5

200+ tevreden klanten

Kortom: KPZ

Beschikbaarheid

Een duidelijke en betaalbare klachtenprocedure binnen Wkkgz, Wmo, Jeugdwet en Wzd

Professioneel

Onafhankelijke en ervaren klachtenfunctionarissen, klachtencommissies en een erkende geschillencommissie

Persoonlijk

Een persoonlijke aanpak voor zorgverleners en hun cliënten die leidt tot écht opgeloste klachten

Visie: ontzorgen

Klachtenportaal Zorg wil met name aan zzp-ers en kleinschalige zorgvoorzieningen een kwalitatief goede, toegankelijke en betaalbare klachtenregeling bieden.

Iedere zorginstelling (groot of klein) of zelfstandige in de zorg (zzp-er) moet een klachtenregeling hebben, maar kan niet altijd zelf zorgen voor een kwalitatief goede, toegankelijke en laagdrempelige regeling.

Voor die partijen wil Klachtenportaal Zorg verschillende klachtenregelingen bieden. Hen wat dat betreft ontzorgen.

Wat is er nodig om tot een oplossing te kunnen komen bij klachten, waar vaak veel frustratie bij komt kijken? Het begint met een luisterend oor en begrip. Vervolgens zijn terzake doende kennis en goede vaardigheden van belang.

Klachtenportaal Zorg werkt uitsluitend met uiterst bekame en begripvolle klachtenfunctionarisen. Onze klachtenfunctionarissen hebben veel ervaring en vakkennis. Bovendien zijn zij zeer bekwaam in mediation. Ze kunnen goed luisteren, naar beide kanten van het verhaal. Zo wordt duidelijker welke wensen, belangen of behoeften er spelen. Vaak lukt het om in gesprek tot de kern van de klacht te komen.

Uit onze ervaring blijkt dat de klacht vaak gebaseerd is op een misverstand of miscommunicatie, in plaats van een fout. Door ervoor te zorgen dat je elkaar weer begrijpt, komt er ook ruimte voor een oplossing waar beide partijen tevreden mee zijn.

Over ons

Wij werken uitsluitend met erkende en ervaren klachtenfunctionarissen. Zij zijn speciaal getraind in het goed luisteren en het bieden van ondersteuning, om tot een passende oplossing te komen, zowel voor de klager als voor de veroorzaker van de klacht.

Al onze medewerkers zijn zich bewust van de impact die een klacht kan hebben, zowel op de cliënt of patiënt als op de zorgverlener.

Ons team

KPZ staat voor laagdrempelig

Een klachtenregeling die laagdrempelig is voor zorgvragers met een klacht, en die voor zorgaanbieders goede kwaliteit biedt èn betaalbaar is.

Met meer dan 10 jaar ervaring en kennis in het voeren van klachtenprocedures in de zorg is Klachtenportaal Zorg de onafhankelijke klachtenregeling voor zzp-ers en kleinschalige zorgvoorzieningen.

Veelgestelde vragen

Beoordelingen

Heel goed geholpen. Serieus genomen en goed contact gehad en gehouden tot het eind. Voel me goed geholpen met een fijn eindresultaat.

Anke Smit

Ik word altijd netjes op de hoogte gehouden van nieuwe dingen en service is ook prima. Zelf tot op heden nog geen direct gebruik hoeven maken van klachtenprotaal, maar mocht het gebeuren, weet ik zeker dat ik goed opgevangen wordt en we tot een goede oplossing zullen komen.

Jacqueline Jansen

Home Instead Thuisservice is sinds 2017 aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Wij ervaren Klachtenportaal Zorg als een betrouwbare en vakkundige partner voor de klachtenregeling, onafhankelijke klachtenfunctionaris en erkende onafhankelijke geschillencommissie.

Fleur Bunnemeyer

Recentelijk aangesloten bij Klachtenportaal Zorg ivm de verplichting voor zelfstandigen in zorg & welzijn om je aan te sluiten bij een klachtenportaal. Vragen werden snel en accuraat beantwoord en de aanmelding was snel gedaan. Ik hoop jullie nooit nodig te hebben maar mocht het toch zo zijn dan vertrouw ik erop snel en goed geholpen te worden.

Petra Kooistra-Bakker

Namens Stichting DrieslagZorg: Het Klachtenportaal Zorg is een hele fijne partner om mee samen te werken. Ze denken mee in maatwerk oplossingen en geven duidelijk advies. Wij zijn zeer tevreden.

Jolijn Bosch

Als Elon (praktijk voor ambulante jeugdhulpverlening) zijn we al een tijdje lid. Gelukkig hebben we nog nooit gebruik hoeven te maken van de diensten die ze bieden, wel geeft het een gerust gevoel dat de kennis voorhanden is mocht het wel nodig zijn. Vriendelijke administratie die je helpt bij vragen bij de aanmelding of veranderingen in je organisatie. Ook als je zelf dingen niet helemaal correct hebt aangeleverd per ongeluk zijn ze geduldig en vragen ze om de juiste papieren.

Ilse de Klerk

Waarom KPZ?

In een enkel geval is er meer nodig om de klacht tot een goed einde te brengen. Voor elk domein hebben wij een volledige procedure met ondersteuning:

Wanneer er een klacht binnenkomt bij Klachtenportaal Zorg, onderzoeken we samen, wat de beste weg en de juiste procedure is om de klacht te behandelen en tot het beste resultaat te komen. We vinden een goed gesprek erg belangrijk, daarom gaan we naar cliënten en zorgaanbieders toe, in hun eigen omgeving. Het praat namelijk fijner over zo’n onderwerp in je eigen vertrouwde omgeving. Onze klachtenfunctionarissen werken landelijk.

Certificaten

Woede over de telefoon

Lees meer

Hallo, ik ben niet happy en er wordt niet naar me geluisterd

Lees meer

Zorgverlener met hart en ziel….en een klacht

Lees meer

De weg plaveien voor een goed gesprek

Lees meer