skip to Main Content

De klachtenregeling

Als zelfstandige zorgaanbieder bent u verantwoordelijk voor de organisatie van werkzaamheden, behoud van kwaliteit, ondernemersverzekeringen en meer. Als zzp’er of kleinschalige zorgvoorziening beschikt u niet automatisch over een klachtenregeling een klachtenfunctionaris en klachtencommissie/ Geschilleninstantie.

Om zorgontvangers het gevoel van veiligheid en het vertrouwen te geven dat een eventuele klacht professioneel wordt behandeld, is het noodzakelijk om aangesloten te zijn bij een onafhankelijke klachtenregeling.

Per 01-01-2017 volgen we de regels gesteld aan de Wkkgz Wet kwaliteit klachten geschillen zorgsector ( ingegaan op 01-01-2016) Kalenderjaar 2016 was een overgangsjaar waarin de klachtenregeling nog volgens Wkcz nog gevoerd mocht worden.

De wet Wkkgz beschrijft dat iedere zorgaanbieder het volgende geregeld dient te hebben:

Klachtenportaal Zorg is blijvend  in ontwikkeling.

en voor het behandelen van Geschillen is er de Stichting Geschilleninstantie KPZ opgericht. De Geschilleninstantie KPZ is erkend door het Ministerie VWS

Back To Top