Zzp’er in de zorg
Je bent zzp’er in de zorg en kiest ervoor de klachtenregeling van je onderneming onder te brengen bij het Klachtenportaal Zorg. Hiermee voldoe je aan de eisen in klachtrecht en geschillenrecht gesteld in de Wkkgz.
Bij Klachtenportaal Zorg is de zzp’er een zorgverlener die vanuit eigen naam en zorg verleent, 1 solo werkend persoon, een zelfstandig zorgprofessional.
De klachtenregeling van Klachtenportaal Zorg is inclusief:
- De inzet van een onafhankelijke, deskundige en ervaren klachtenfunctionaris bij de klachtenprocedure van de Wkkgz, WMO en – indien de klager dat wenst – bij de klachtenprocedure over Jeugdzorg vallend onder de Jeugdwet;
- Toegang tot de klachtencommissie WMO;
- Toegang tot de klachtencommissie Jeugdzorg;
- Tevens een aansluiting bij de erkende Geschilleninstantie KPZ voor een bindende uitspraak bij een Wkkgz geschil;
- Wanneer je je ook aanmeldt voor de Wzd klachtenregeling heb je toegang tot de klachtencommissie Wzd.
Tarieven lidmaatschap
- Per kalenderjaar: € 84,95
- Inschrijfgeld eenmalig: € 19,95
- Eigen risico maximaal: € 295,00
Spelregels
- Na het registreren op de site ben je tot niets verplicht.
- Na het insturen van een ingevuld en ondertekend aanmeldformulier ben je aangesloten.
- De Wzd klachtenregeling KPZ is bestemd voor zorgaanbieders die hun klachtenregeling Wkkgz; WMO en/of Jeugdzorg bij Klachtenportaal Zorg hebben. Dit is een aanvullende dienst.
- De tarieven zijn inclusief btw. Bent je prijzen aan het vergelijken? Kijk dan goed of de btw al inclusief is opgenomen. Zo niet, dan komt er bij andere aanbieders nog 21% op de totaalprijs.
- Wijzigingen in de organisatie, bijvoorbeeld in het aantal werkzame personen (óók stagiaires en vrijwilligers), geef je tijdig door.
- Een betalingsachterstand of aansluiting voor het verkeerde aantal werkzame personen kunnen tot gevolg hebben dat een klachtenprocedure niet kan worden gestart.
- Deze overeenkomst wordt gesloten per kalenderjaar, tot wederopzegging.
- Opzeggen van de overeenkomst dient schriftelijk te gebeuren voor 1 december voor het opvolgende kalenderjaar.
- De persoonlijke naam of bedrijfsnaam ingevuld op het aanmeldformulier, wordt weergegeven op het Bewijs van Inschrijving en kan niet gewijzigd worden.
Na het invullen van het aanmeldformulier ontvang je een code per mail. Dit is het wachtwoord voor je account.
LET OP: Het account wordt geactiveerd na ontvangst en verwerking van het ondertekende aanmeldformulier (te downloaden na het invullen van het digitale formulier en op te vragen per mail info@klachtenportaalzorg.nl).
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende aanmeldformulier, wordt de inschrijving verwerkt. U ontvangt uw bewijs van inschrijving(certificaat) en andere relevante documenten.